Branża budowlana to jeden z tych sektorów, który nigdy nie straci na popularności. Jeśli posiadamy odpowiednie kompetencje, doświadczenie i referencje, nie będziemy mieć problemu ze znalezieniem klientów. Jeśli jednak myślimy o rozwoju, warto postawić na wzrost ich liczby. Pytanie tylko – gdzie ich znaleźć? Odpowiedzią może być internet i odpowiednie pozycjonowanie naszej strony. Jak zwiększyć widoczność strony budowlanej? Sprawdźmy to.
Dobór odpowiednich słów kluczowych dla branży budowlanej
Zacznijmy od podstawowej kwestii, która determinuje skuteczność zabiegów SEO w każdej branży – w tym również branży budowlanej. Mowa tu oczywiście o doborze słów kluczowych, które są podstawą pozycjonowania strony internetowej. Najważniejsza zasada? Wejść w skórę klienta i stworzyć repozytorium takich fraz, które z reguły wpisywane są przez użytkowników podczas poszukiwania usług budowlanych.
Nie skupiajmy się jednak jedynie na prostych frazach typu „usługi budowlane”, „tynkowanie”, czy „układanie paneli”. Frazy długiego ogona, które uwzględniają także pozycjonowanie lokalne, jak na przykład „pozycjonowanie stron Bielsko-Biała„, lub bliżej branży budowlanej „układanie kostki brukowej Katowice” są wprawdzie mniej popularne, ale znacznie skuteczniejsze, gdyż trafiają w konkretną potrzebę klienta, który w danym mieście szuka konkretnej usługi.
Lokalne SEO – jak dotrzeć do klientów z Twojej okolicy?
Firmy budowlane najczęściej działają lokalnie, dlatego bardzo ważne jest, by w swojej strategii marketingowej szczególną uwagę zwrócić na promocję w określonym regionie. W jaki sposób poprawić lokalne SEO swojej firmy budowlanej? Zacznijmy od wizytówki Google. Dokładne wypełnienie wizytówki, załączenie zdjęć, pełnych danych kontaktowych oraz szacowanego cennika znacznie zwiększy widoczność naszej firmy dla osób, które usług budowlanych szukają w wyszukiwarce Google.
Co równie ważne, Google za pośrednictwem wizytówki umożliwia dzielenie się opinia klientów na temat działalności naszej firmy. To jeden z najlepszych sposobów na przyciągnięcie do siebie niezdecydowanych klientów, którzy bazują przede wszystkim na niezależnych ocenach dotychczasowych klientów. Jeśli nie mamy sobie nic do zarzucenia pod względem jakości realizowanych prac budowlanych, wizytówka Google, aktywność w social mediach i bazowanie na frazach kluczowych zapewni nam przypływ nowych klientów.
Tworzenie wartościowych treści – blog, case studies i porady budowlane
SEO firmy to także treści, które wzbogacają naszą stronę, bloga firmowego oraz media społecznościowe. Pozycjonowanie Bielsko to wsparcie specjalistów, którzy nie tylko przeprowadzą audyt dotychczasowych treści pod względem standardów, unikalności i atrakcyjności, ale także wesprą nas w tworzeniu zupełnie nowego contentu, który pozwoli nam zbudować markę budowlaną cieszącą się zaufaniem klientów.
Jakie treści tworzyć dla branży budowlanej? Przede wszystkim poradniki, porady związane z pracami wykonawczymi, a także case studies, które mogą zapoznać klientów z różnymi scenariuszami prac budowlanych i wykończeniowych, a także pokazać, w jaki sposób nasi specjaliści poradzili sobie z takimi wyzwaniami.
Analiza konkurencji – jakie strategie SEO stosują inne firmy budowlane?
Firma budowlana doskonale prosperująca w sieci musi stale patrzeć za plecy, na najbliższe otoczenie, a przede wszystkim na konkurencje, która stara się podebrać nam klientów i uatrakcyjnić swoją ofertę, zostawiając nas w tyle. Działania innych firm budowlanych możemy jednak wykorzystać, dokładnie analizując ich działania i analizując efekty takich działań.
Dzięki wsparciu specjalistów z agencji SEO, którzy są biegli w analizie konkurencji, będziemy mogli odtworzyć akcje cieszące się największym sukcesem, a przy okazji unikać tych działań, które nie do końca spotkały się uznaniem odbiorców. Dzięki analizie konkurencji będziemy w stanie dopasować swoje SEO do prawdziwych potrzeb klientów i trendów, które determinują potencjał do umocnienia swojej firmy w branży.
—
Artykuł sponsorowany